Cel – zdobyć więcej klientów

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

Jaki jest cel każdej firmy? Na pewno jest to oczywiście sukces. Jednak miarą sukcesu jest ilość klientów, którzy nam zaufali. W związku z tym większość wysiłków firmy skierowana jest właśnie na pozyskanie nowych klientów i podtrzymanie starych. Dlatego tworzone są świetne strony internetowe, doskonałe produkty i usługi, wdrażane są różne oferty. Do klientów ma zaś dotrzeć reklama. Jak sprawdzić, czy odniosła ona efekt?

Czym jest CTR – Click Through Rat ?

Doskonałym i bardzo prostym narzędziem jest tutaj właśnie współczynnik CTR. Jest to innymi słowy współczynnik klikalności. Co to oznacza? Otóż CTR to wyrażony w procentach stosunek osób, którym wyświetliła się nasza reklama do tych, które ją kliknęły.

Obrazując to zagadnienie można powiedzieć, że jeśli nasz link wyświetlił się w sumie 1000 osobom, zaś 150 spośród nich go kliknęło, to nasz CTR wynosi 15 %. Wartość tę może sprawdzić każdy z nas zupełnie za darmo – istnieje ku temu specjalne narzędzie Google.

Dlaczego CTR jest tak ważny?

Przejdźmy teraz do meritum – dlaczego CTR jest tak istotny? Czy rzeczywiście warto brać go pod uwagę? Zdecydowanie tak! Niski CTR pokazuje nam, że mogliśmy nie wybrać dobrze naszej potencjalnej grupy klientów albo że nasza strona nie jest dobrze pozycjonowana. Jeśli zaś CTR jest dość wysoki, zaś my nie zauważyliśmy wyższej sprzedaży albo napływu większej ilości nowych klientów, to może to oznaczać, że nasza strona albo oferta wcale nie są tak atrakcyjne, jak myślimy.

Warto jeszcze wziąć pod uwagę, że CTR ma pewne swoje wady. Otóż pewne osoby klikają przed pomyłkę naszą reklamę. Te osoby jednak stanowią niski procent, dlatego CTR pomimo tego niedociągnięcia ciągle jest doskonałym narzędziem.

Współczynnik CTR a wyniki wyszukiwania

Warto na koniec jeszcze wspomnieć o jednym aspekcie CTR. Otóż, jak wynika z ostatnio przeprowadzanych eksperymentów, istnieje korelacja pomiędzy wartością CTR a pozycją strony w rankingach wyszukiwania. Mówiąc prościej – robot Google szeregując linki w odpowiedzi na konkretne hasło wpisane w przeglądarkę, bierze pod uwagę nie tylko słowa klucze itp., lecz również właśnie CTR! Jeśli zatem poprawimy nasz CTR, od razu będziemy także mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Stąd już zaś prosta droga do sukcesu.

Zdecydowanie warto zatem sprawdzić, jaki mamy CTR i zastosować proste tricki pozwalające go polepszyć!

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł „Współczynnik CTR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.