Głębokość kategorii i subkategorii w PrestaShopie. Jak naprawić problem?

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

maintenance-2422172_960_720W internecie powstaje coraz więcej sklepów. Jak wiadomo, kategorie i podkategorie to jedne z najważniejszy elementów w sklepie. To w końcu dzięki nim możemy odpowiednio posegregować produkty. Czasem jednak zdarzają się błędy w wyświetlaniu kategorii, z którymi nie możemy sobie poradzić. Co jest przyczyną błędu? Jak zabrać się za naprawę?

Jak objawia się problem z głębokością kategorii?

Błędna głębokość kategorii oraz podkategorii sprawia, że breadcrumb (nawigacja okruszkowa) wyświetla się nieprawidłowo. Dodatkowo mamy do czynienia z wymieszaniem wyświetlania kategorii w modułach zewnętrznych.

Przyczyna problemu

Problem pojawia się często w sklepach PrestaShop, w których dodawaliśmy lub usuwaliśmy w ostatnim czasie kategorie. Wina może leżeć też po stronie modułów do masowej edycji kategorii i produktów. Wówczas sklep ma zepsutą strukturę, która opisuje głębokość kategorii.

Jak to naprawić?

Właściwie naprawa PrestaShop https://damianslimak.pl/naprawa-prestashop/ w tym przypadku nie zajmuje dużo czasu. Najpierw logujemy się do bazy danych swojego sklepu. W tym celu możemy wykorzystać phpMyAdmin. Następnym krokiem jest wykonanie zapisania:

UPDATE `ps_category` c1

INNER JOIN `ps_category` c2 ON (c2.`id_category` = c1.`id_parent`)

SET c1.`level_depth` = c2.`level_depth`+1;

No i to by było właściwie na tyle. Po wpisaniu tego zapytania kategorie oraz podkategorie powinny wyświetlać się prawidłowo. Efekt widoczny jest natychmiast, dlatego jeśli coś poszło nie tak, sprawdźcie, czy na pewno wszystko dobrze przepisaliście. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.