Rozpoczęły się finały krajowej edycji największego konkursu technologicznego na świecie dla studentów– ImagineCup 2013.Już dziś 15 najlepszych drużyn z Polski staje do finałowej rozgrywki o zwycięstwo w trzech głównych kategoriach konkursu. Jury ścisłych finałów wybierze drużynę narodową, która będzie reprezentowała Polskę na finałach światowych w Petersburgu.
Zespoły, które zakwalifikowały się do ścisłego finału krajowej edycji ImagineCup 2013 właśnie rozpoczęły prezentacje swoich projektów konkursowych w trzech kategoriach Projekty Społeczne (World Citizenship), Gry (Games) i Innowacje (Innovation), które będą oceniane przez trzy składy sędziowskie. Jury finałów będzie miało okazję zapoznać się z najciekawszymi pomysłami na to, jak technologia może przyczynić się do zmiany otaczającego nas świata, nawiązując do hasła przewodniego tegorocznej edycji: „Teraz czas na marzenia”.
Najlepsze polskie drużyny i ich projekty, wyłonione w drodze wieloetapowych eliminacji to
w kategorii GRY (GAMES):
• Ad Infinitumz Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie przygotował projekt gry Idea, która ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, usuwając źródło fobii i lęku.
• FunLabz Polsko–Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie prezentuje grę na Windows Phone Little Physics, opartą na prawach fizyki.
• MadAdz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej przedstawia Fun Brush – sposóbna nauczenie dzieci poprawnego szczotkowania zębów.
• Touch The Future Team z WSIiZ Rzeszów i Politechniki Rzeszowskiej opracował aplikacjęna Windows Phone 8 CityQuest –rodzaj gry miejskiej wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość, QR kody, technologię zbliżeniową (NFC) oraz Windows Azure.
• VeinRush Team z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie prezentuje projekt VeinRush – edukacyjnągrę na Windows Phone, w której gracz musi się zorientować, którą z metod zastosować, aby pozbyć się wroga układu immunologicznego człowieka.
w kategorii INNOWACJE (INNOVATION):
• APPengersz Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie opracowałaplikację społecznościowaCommutesurfna Windows Phone dla pasażerów komunikacji miejskiej.
• ARTeamz Politechniki Rzeszowskiej opracował aplikację na Windows Phone ARSocial, dzięki której można m.in. odnaleźć znajomych znajdujących się w okolicy, natknąć się na promocję czy skorzystać z interaktywnego, animowanego menu w restauracji.
• FutureMind z Politechniki Gdańskiej stworzył aplikację Lumi Map, która umożliwia łatwe poruszanie się po dużych obiektach takich jak lotnisko, szkoła czy centrum konferencyjne za pomocą QR kodów lub NFC.
• TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu przedstawia projekt Multiboard, umożliwiający granie w gry planszowe w kilka osób za pomocą mobilnych urządzeń.
• YellowNoodle Dog Teamz Politechniki Gdańskiej przedstawia projekt Space Explorer –encyklopedię wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej, po której można nawigować za pomocą ruchów rąk i gestów w technologii Kinect.
w kategorii PROJEKTY SPOŁECZNE (WORLD CITIZENSHIP):
• Smart Gang z Politechniki Rzeszowskiej przygotował projekt Deresy – systemraportowania zniszczonych obiektów w przestrzeni miejskiej, który przyczynia się do szybkiego ich naprawiania.
• Szerszenie z PolitechnikiPoznańskiej przedstawia aplikację na Windows Phone City Guard, której zadaniem jest zapewnić użytkownikowi bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia.
• W.A.N.T.E.D. z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie prezentuje aplikację mobilnąHELP, dzięki której można nieść pomoc ofiarom trzęsienia ziemi czy innej klęski żywiołowej.
• We areRescue Team z Politechniki Gdańskiej opracował rozwiązanie RescueCloud, wykorzystujące Windows AzureCloud do stworzenia systemu, w którym przechowywane są ważne medyczne informacje o użytkowniku.
• We Code For Foodz Politechniki Białostockiejzgłosił projekt Smart Farm – zintegrowanysystem zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym.