Pozyskiwanie linków – przewodnik

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0


seoPozyskiwanie linków przychodzących to temat stary jak samo Google. Dzisiaj omówimy praktyczne przykłady samodzielnego budowania zaplecza do swoich stron internetowych.

Mówi się, że internet jest otwarty i nieograniczony. Teoretycznie pozyskiwanie linków nie powinno być trudne. Dla osób rozpoczynających pracę nad zapleczem niektóre aspekty SEO nie są oczywiste. Siadamy do komputera, włączamy przeglądarkę i… no właśnie, co dalej?

Pozyskiwanie linków możemy podzielić bardzo wiele kategorii. Chociażby na takie jak:

  • pozyskiwanie linków z blogowych komentarzy
  • własnoręcznie zakładane darmowe blogi wraz z interesującymi nas linkami
  • publikacja linków w serwisach społecznościowych

Niestety tutaj bardzo często kończy się wiedza i kreatywność osób, które do tej pory nie miały doświadczenia w tego typu działaniach.

Wyjątkowo popularną metodą pozyskiwania dobrej jakości zaplecza jest katalogowanie stron w płatnych lub bezpłatnych katalogach. Niestety jest to czasochłonne. O ile dodanie 10 linków w różnych katalogach zajmie około 1 godzinę pracy, o tyle dodanie do 1000 katalogów może przysporzyć problem w postaci zbyt dużego zaabsorbowania czasu.

Dlatego też warto rozważyć wykorzystanie oprogramowania, które w sposób automatyczny lub półautomatyczny „wyklika” za nas rozpisany projekt polegający na automatycznym dodawaniu opisu i linku do naszej strony w dedykowanych ku temu serwisach lub seokatalogach.

Ponadto do naszej dyspozycji są również serwisy z darmowymi ogłoszeniami. W treści ogłoszenia możemy dodać link do naszej strony, co z pewnością pozytywnie odbije się na pozycjach naszej strony w Google:

  • oferia.pl
  • twojfachowiec.net
  • catania.pl
  • tusprzedaj.pl
  • favore.pl
  • olx.pl
  • oferteo.pl
  • pajeczyna.pl

Ważnym aspektem jest również szybka i poprawna indeksacja nowych wpisów na naszej stronie lub blogu. Warto wówczas skorzystać z technologii RSS. Polega o na na tym, że nasza strona emituje spis wszystkich najnowszych wpisów (na przykład ostatnie 100 najnowszych wpisów). Jeżeli używasz bloga na WordPress wpisz w pasek adresu:

nazwamojejstrony.pl/feed

przykładem tego niech będzie kanał RSS tego blogu

http://softring.pl/feed

Jest to specjalnie przygotowany format spisu Twojej zawartości strony, który możesz zgłaszać do różnych serwisów oferujących agregowanie zewnętrznych stron poprzez technologię RSS. Dzięki temu zwiększysz ilość przychodzących linków do Twojej strony. Dodatkowo Twoje nowe wpisy będą szybciej widoczne w wyszukiwarce Google

Pamiętaj, aby poszerzając swoją wiedzę z zakresu dobrych praktykach pozycjonowania stron internetowych. W tym celu przeczytaj również artykuł dotyczący optymalizacji stron internetowych.

Powodzenia w owocnym link buildingu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.