Zespół TapBoarders zwycięzcą krajowych finałów Imagine Cup 2013!

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0

Ad Infinitum

„Teraz czas na marzenia!” – pod takim hasłem rozegrały się wczoraj krajowe finały konkursu Imagine Cup 2013. Zwycięzcą rywalizacji została drużyna TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którazaprezentowała projektMultiboard w kategorii Innovation.

Zespół będzie reprezentował Polskę na światowych finałach Imagine Cup, które w tym roku odbędą się w Petersburgu. Honorowym patronem inicjatywy jest Ministerstwo Gospodarki. „Konkurs Microsoft Imagine Cup to szansa dla młodych, zdolnych i pełnych pasji ludzi, których projekty mogą być później wykorzystane w nauce, pracy czy biznesie” – zaznaczaDariusz Bogdan reprezentujący ministerstwo, które poprzez współpracę z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego wspiera finansowo organizację krajowych finałów konkursu Imagine Cup.

Od lewej: Bożena Gargas – prezes IWP, zespół TapBoarders, Minister Dariusz Bogdan, Tadeusz Golonka – Przewodniczący VIP Jury, Rafał Albin – Dyrektor DPE, Microsoft. Fot. Aleksander Bogdański

„Jestem pod wrażeniem jakości i poziomu zgłoszonych projektów, a także ogromnego entuzjazmu uczestników. Tegoroczna edycja Imagine Cup potwierdza znakomitą opinię o młodych polskich programistach, którą cieszą się na całym świecie. Konkurs wymagał od studentów nie tylko pracy zespołowej i opracowania koncepcji projektu, ale też odpowiedniego przygotowania narzędzi i zaprezentowania wyników swojej pracy na każdym etapie.”– powiedział Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii (Developer & Platform Group) w polskim oddziale Microsoft.

Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Polscy studenci, niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych światowych edycjach tego konkursu. Do tej pory aż 21 razy stawali napodium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 8 drugich i 6 trzecich.Wyłonienie zwycięzcy etapu krajowego Imagine Cup 2013 odbyło się 4 kwietnia w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

Zwycięski zespół TapBoarders z Uniwerystetu Ekonomicznego w Poznaniu w składzie: Tadeusz Makuch, Stefania Tempłowicz, Aleksandra Olejniczak, Bartosz Matuszewski, Zbigniew Paszkiewicz(mentor) przedstawił projekt Multiboard w kategorii Innowacje. Jest to platforma pozwalająca na udostępnienie i uruchomienie gier planszowych w wersji elektronicznej. Uruchomienie gry odbywa się na wielu połączonych ze sobą urządzeniach mobilnych takich jak tablety i smartfony. Połączone urządzenia mobilne tworzą multimedialne i interaktywne środowisko dla graczy. Jednolity standard opisu gier pozwala szybko i tanio przenosić popularne gry oraz tworzyć nowe.

“Uzyskanie tytułu drużyny narodowej w konkursie Microsoft Imagine Cup 2013 to dla nas ogromne zaskoczenie, ponieważ startujemy w tym konkursie po raz pierwszy. To tym bardziej wielkie osiągnięcie, ponieważ reprezentujemy uczelnię ekonomiczną, a nie tak jak większość drużyn uczelnie techniczne. Mamy asa w rękawie, którym zamierzamy zaskoczyć jury międzynarodowe na finałach światowych w Petersburgu.” – powiedziała Stefania Tempłowicz z zespołu TapBoarders z Poznania.

Do ścisłego finału konkursu obok zwycięzców zakwalifikowały się następujące zespoły:
– w kategorii Gry:

•    Ad Infinitum z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie,w składzie: Karol Antczak, Krzysztof Antczak, Mariusz Kielan, Adam Banasiak,z projektem Idea.Projekt Idea to nie tylko gra, ale cały system wiążący ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz Windows Azure. A wszystko po to, aby pomóc ludziom zwalczać ich lęki i fobie, które tak silnie potrafią wpływać na obniżenie komfortu życia. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii.

– w kategorii Projekty Społeczne:

•    We Code For Foodz Politechniki Białostockiej, w składzie: Mariusz Dobrowolski, Marek Antoniuk, Łukasz Balukin, Wojciech Bancarzewski, Beata Osipiuk (projektant interfejsu) z projektem Smart Farm.Jest to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności.

Projekt oparty jest o aplikację na smartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i koszty zużycia paliwa.

„Wbrew temu, co moglibyśmy przypuszczać, w tym konkursie zamiast na technologiach studenci informatyki skupili się na problemach współczesnego świata (pomóc niedowidzącym, niedosłyszącym, nieść pomoc ofiarom katastrof i wypadków komunikacyjnych). Technologia stała się tylko narzędziem, by te problemy rozwiązać.Studenci zauważyli, że nie tylko świat zmienił się, ale również urządzania i technologie. Dzisiaj nie komputer i laptop a smartfon  czy tablet jest urządzeniem do komunikacji, w tym z aplikacjami, które umiejscowione są nie na prywatnych serwerach, a w chmurze obliczeniowej.

Duże wrażenie na mnie robi integracja istniejących już rozwiązań (dostępne serwisy webowe np. do przetwarzania QR kodów czy cyfrowe mapy) i funkcji użytkowych urządzeń (akcelerometr, aparat fotograficzny, kamera video, odbiornik GPS), a nie tworzenie rozwiązań poprzez kodowanie od podstaw. Wrażliwość społeczna, solidna inżynierska wiedza (w tym ta dotycząca najnowszych technologii – Windows8, Windows Phone, Windows Azure), estetyczna wrażliwość (interfejs, ergonomia pracy z aplikacją) to trzy najważniejsze cechy konkursowych rozwiązań Imagine Cup 2013.” – powiedział Tadeusz Golonka, partner Business Potential Discovery i Przewodniczący Jury.

Druga runda finałów krajowych4 kwietnia oceniana była przez VIP jury w składzie:

•    Bożena Gargas – Prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
•    Bożena Lublińska-Kasprzak – Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
•    Sebastian Christow – Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki
•    Michał Jaworski – Dyrektor ds. Strategii w polskim oddziale Microsoft
•    Tadeusz Golonka – Partner Business Potential Discovery i Przewodniczący Jury

W Polsce Imagine Cup już po raz szósty jest organizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego. Ministerstwo Gospodarki poprzez współpracę z IWP wspiera finansowo organizację krajowych finałów konkursu. Sponsorami tegorocznej polskiej edycji Imagine Cup zostały firmy Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Nokia i MMC Brainville.Wroli sponsorów konkursu wystąpiły również firmy założone przez finalistówImagine Cup z poprzednich lat:DevCore.NEToraz Billenium.

Jak co roku została przyznana nagroda specjalna dla najlepszego designera. Tak prezes IWP, Bożena Gargas, uzasadniła wybór Grzegorza Oksiuty z zespołu APPengers, któremu przyznała nagrodę Instytutu Wzornictwa Przemysłowego za najlepiej zaprojektowany interfejs:„Zaprojektowany przez niego interfejs jest czytelny, buduje pozytywne doświadczenie użytkownika i jest zgodny z najnowszymi trendami w projektowaniu graficznym. Nagroda prezesa to nie tylko ten dyplom, ale także umożliwienie prezentacji przed gronem polskich przedsiębiorców podczas gali największego konkursu organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego, jakim jest Dobry Wzór. Dodam, że Dobry Wzór jest jedynym na polskim rynku konkursem nagradzającym produkty i usługi pod kątem designu. Pan Grzegorz Oksiuta będzie miał możliwość zaprezentowania się podczas uroczystej Gali konkursu, która odbędzie się 24 października 2013 roku.”

Wszystkie materiały, zdjęcia i filmy z tegorocznej polskiej edycji Imagine Cup znajdziecie Państwo pod tym linkiem.
Polski portal internetowy poświęcony Imagine Cup:  http://www.imaginecup.pl
Facebook: https://www.facebook.com/ImagineCupPoland

 
O Imagine Cup 2013
Pomysłodawcą i organizatorem rozgrywanego od 2003 roku konkursu Imagine Cup jest firma Microsoft. Zrodzony z pasji do technologii, powstał, aby inspirować młodych utalentowanych ludzi do tworzenia innowacyjnych projektów, które pomogą rozwiązywać najistotniejsze problemy naszego świata. Przesłanie konkursu brzmi: „Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązać najtrudniejsze problemy ludzkości”. Imagine Cup jest częścią globalnej inicjatywy Microsoft YouthSpark, która ma na celu wsparcie 300 milionów młodych osób w ciągu trzech lat.
Imagine Cup co roku aktywizuje ponad 300 tysięcy studentów z ponad 100 krajów, którzy po zakwalifikowaniu się do finałowego etapu zmagań mają szansę odwiedzenia tak fascynujących miejsc jak Barcelona, Sao Paulo, Yokohama, Seul, Nowy Jork czy Sydney. W 2000 roku gospodarzem finałów konkursu była Warszawa. W tym roku najlepsi uczestnicy będą mogli zmierzyć się ze sobą o nagrody z najwyższej w historii konkursu puli wynoszącej 300 000 USD w Petersburgu.
Tegoroczna edycja konkursu przeprowadzona zostanie według nowych, odświeżonych zasad w 3 głównych kategoriach:
•    Gry (Games) – uczestnicy tworzą gry na platformy Windows (PC lub tablet), Windows Phone, Xbox albo Kinect.
•    Innowacje (Innovation) – to miejsce dla najbardziej innowacyjnych, przełomowych i atrakcyjnych aplikacji stworzonych przy pomocy technologii oraz narzędzi Microsoft.
•    Projekty Społeczne(World Citizenship) – projekty mające na celu ulepszanie globalnych problemów świata przy użyciu innowacyjnych technologii.
Oraz challenges, koncentrujących się na konkretnych technologiach i platformach:
•    Aplikacje Windows 8 – uczestnicy mogą zaprezentować swoje umiejętności w projektowaniu oraz budowaniu aplikacji na platformę Windows 8.
•    Windows Azure – daje uczestnikom szansę na sukces dzięki wykorzystaniu możliwości platformy Windows Azure i zbudowaniu aplikacji w chmurze.
•    Windows Phone – uczestnicy tworzą aplikacje mobilne na system Windows Phone 8.
Wprowadzono także dwienowe konkurencje, mające na celu wsparcie i aktywizację kobiet na całym świecie:
•    Women’s Empowerment Award
•    Women’s Athletic App Challenge
Studenci mogą także brać udział w Imagine Cup Brain Games Challenge. Jest to comiesięczny quiz, w którym można zmierzyć się ze studentami z całego świata.
Kolejną nowością tegorocznej edycji jest inicjatywa Imagine Cup Kodu Challenge skierowana do młodzieży w wieku 9-18 lat. Projekt ten ma pomóc uczniom rozwijać swoje umiejętności programistyczne już na etapie szkolnym. Uczestnicy konkursu mają za zadanie stworzenie, przy pomocą języka programowania wizualnego Kodu, gry wideo ilustrującej jak wielkie znaczenie ma woda dla naszego życia i otoczenia.

Film o Imagine Cup 2013:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.